Leuke wetenswaardigheden over Californië - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu Leuke wetenswaardigheden over Californië - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu

Leuke wetenswaardigheden over Californië

Blijf op de hoogte en volg Gerco

06 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Jullie weten ongetwijfeld dat de keuze wat betreft fastfoodketens hier net een tikkeltje ruimer is dan in Nederland. Behalve bij de oude en vertrouwde Burger King, McDonald’s en KFC kun je je hier ook tonnetje rond eten bij – ik noem er een paar – Jack in the Box, Buffalo Wild Wings, In-N-Out-burger, Carl’s Jr., Subway, Taco Bell, Wendy’s, Pizza Hut, Domino’s, Little Caesars en El Pollo Loco. Het meest schokkende nieuws dat ik nu kan vertellen, is denk ik toch wel dat ik nog nul – ik herhaal: NUL – keer bij de McDonald’s ben geweest. De Burger King en de Subway zijn lijstaanvoerder met twee bezoekjes en de Carl’s Jr. volgt met één.

Bovenstaande informatie wil overigens niet zeggen dat ik nooit uit eten ga, zoals de mensen die foto’s bij mijn verslagen zien en/of die mij op Facebook volgen wel opgemerkt zullen hebben.

Het feit dat zoveel fastfoodketens (en op zichzelf staande restaurants) naast elkaar kunnen bestaan, geeft ten eerste aan dat hier heel veel mensen wonen en doet daarnaast vermoeden dat men niet graag kookt. Of je nou ’s morgens naar een pannenkoekrestaurant wilt (heb ik 2x gedaan) of ’s avonds wat wilt gaan halen, overal staan rijen of moet je wachten op een tafel.

Een van de mooiste uitvindingen hier is natuurlijk de gratis ‘refill’. In veel fastfoodrestaurants bestel je één beker frisdrank (het kleinste model natuurlijk, anders besteel je jezelf) en je kunt deze blijven bijvullen, mits de ‘soda machine’ aan jouw kant van de kassa staat. Uiteraard wordt de beker bij het verlaten van het restaurant nog eenmaal goed bijgevuld. Alle autofabrikanten zijn hier ook goed van op de hoogte, want ik heb nog geen auto zonder bekerhouders in de middenconsole gezien.

Nu we het toch over auto’s hebben, veel mensen hebben vanzelfsprekend een Amerikaanse auto, zoals een Ford, GMC, Buick, Chevrolet of Chrysler. Maar ook de Japanse (Toyota, Honda, Nissan, Mazda) merken zijn erg populair. Duitse auto’s als VW, Audi, Mercedes en BMW zijn er ook wel, maar toch beduidend minder. Van Franse merken moet men hier niets hebben, want Peugeots, Renaults en Citroëns heb ik hier nog niet gezien, evenmin als Opels (eigenaar GM vindt Opel geen aanvulling op de markt hier), Fiats en Alfa’s.
Mocht het schip met geld hier binnenkort aanmeren, dan zie ik mezelf wel in een nieuwe Ford Mustang rijden (http://images.thecarconnection.com/lrg/2014-ford-mustang-shelby-gt500_100435873_l.jpg).

Ga je hier zelf autorijden, let dan goed op. Wij brave Nederlanders rijden zoveel mogelijk aan de rechterkant als er meerdere rijstroken zijn (nou ja, dat moeten we officieel…), maar hier moet je zoveel mogelijk op je eigen strook blijven, want je kunt zowel links als rechts legaal voorbijgescheurd worden. Iets wat ik meer kan waarderen, is dat je bij een rood verkeerslicht rechtsaf mag slaan zolang je geen andere weggebruikers hindert. Dat bevordert de doorstroming natuurlijk wel enigszins.

Ik probeer nog meer interessante onzin te bedenken, maar dat bewaar ik maar voor de volgende keer. Nu ga ik even verder met het voorbereiden van een presentatie voor dinsdag. Om de week houden we tijdens onze vroege vergadering – om 6 uur al, help! - een presentatie over een taalkundig onderwerp en volgende week is het mijn beurt.

Cheers!

Gerco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerco

Welkom op mijn blog! Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mijn belevenissen in de Verenigde Staten. Ik hoop in de tweede week van maart te vertrekken naar San Diego om daar een jaar te gaan werken als (assistent-)projectmanager en vertaler bij een vertaalbureau. Het betreft geen gewone baan, maar een traineeship. Traineeships zijn bedoeld om kennis en ervaring op te doen binnen je eigen vakgebied. Ik heb een jaar als vertaler gewerkt, maar heb geen ervaring met projectmanagement. Ik zie dit als een mooie kans om mijn talenkennis te vergroten (San Diego ligt namelijk tegen Mexico aan, dus er wordt ook veel Spaans gesproken). Daarnaast staat deze werkervaring bij terugkomst goed op mijn cv. En last but not least is San Diego natuurlijk een erg prettige stad om te wonen dankzij het geweldige weer! :)

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 12221

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 07 April 2015

Traineeship in San Diego!

Landen bezocht: