Zomer in San Diego en nabije toekomstplannen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu Zomer in San Diego en nabije toekomstplannen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu

Zomer in San Diego en nabije toekomstplannen

Blijf op de hoogte en volg Gerco

09 September 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Beste familie, vrienden, kennissen en andere belangstellenden,

Hier is 'ie dan weer! Ga er maar eens goed voor zitten, want omdat het al best wel lang geleden is dat ik jullie op de hoogte bracht van m'n belevenissen, valt er nu natuurlijk ook meer te vertellen.

Allereerst goed nieuws. De vorige keer had ik wat problemen met m'n fiets, maar die zijn nu verholpen. Voor de (fiets)techneuten onder jullie: de snelspanner (= de ijzeren staaf die door het midden van het achterwiel loopt en waar de derailleur aan vast zit) bleek gebroken. Ik heb daarom een nieuw achterwiel gekregen, waarna alle problemen verholpen waren. Afgelopen vrijdag had ik wel m'n derde lekke band, maar dat moet ik maar voor lief nemen, want de straat schoonmaken (vooral buiten de stad zelf) kennen ze hier niet. Ik vraag me toch af waarom ze niet wat meer bezemwagentjes hebben rondrijden, als ze die überhaupt al hebben...

In de tweede helft van juli heb ik niet heel veel bijzondere dingen gedaan. Ik ben een paar keer naar de bioscoop geweest (wil wel een beetje op de hoogte blijven van nieuwe films) en ben wezen bowlen met Malcolm & Irma en een paar vrienden uit de kerk. Ook heb ik geprobeerd m'n tafeltennisskills op peil te houden, maar erg veel tegenstand kreeg ik niet van m'n collega Dean en een vriend van hem.

Begin augustus ben ik twee keer wezen zwemmen bij La Jolla Cove met Rosemary, een vriendin van me. Het is een bijzondere ervaring om zeehonden en zeeleeuwen om je heen te zien in het water. Ik heb een paar leuke foto's gemaakt voor jullie. In de tweede week van augustus heb ik ook een test gemaakt om in de avonduren aan de slag te kunnen als Quality Manager van vertalingen Engels-Nederlands. Ondanks een al eerder positief afgeronde vertaaltest bleek dat de Spaanse afdeling van dit vertaalbureau vond dat ik niet in aanmerking kom voor een parttime baantje als freelance vertaler omdat ik geen drie jaar ervaring heb... Tweederde van de test voor QM heb ik goed afgerond, maar het derde deel bleek helaas niet goed genoeg. Daarom heb ik afgelopen week dit deel nogmaals gedaan. Hiervan hoop ik nog deze week de uitslag te krijgen...

De laatste twee weken van augustus stonden in het teken van sociale activiteiten, natuurlijk wel buiten de werkuren om. Zo ben ik op een vrije donderdagmiddag naar een gepensioneerde kennis/vriend geweest met wie ik foto's van zijn reis naar Europa heb gekeken, een paar partijtjes schaak heb gespeeld en heb gezwommen in zijn privézwembad. Verder heb ik op een vrijdagavond een paar drankjes met collega's gedaan, ben ik voor de tweede keer naar een honkbalwedstrijd geweest (LA Dodgers - San Diego Padres) en ben ik uit eten geweest bij The Cheesecake Factory.

Afgelopen maandag 1 september hadden we opnieuw een vrije dag, namelijk Labor Day (ironische naam). Ik heb van de gelegenheid gebruikgemaakt om voor het eerst naar Mexico te gaan! Malcolm en Irma hadden die dag hun medische afspraken in Tijuana (daar is het goedkoper dan hier), waarna we per taxi naar een winkelcentrum zijn gegaan. Van de stad zelf heb ik niet veel gezien, behalve dat het verkeer een enorme bende is, want iedereen rijdt kriskras door elkaar, en dat er net over de grens de nodige straatverkopers en eettentjes zijn. De reis terug was nog het minst plezierig, want 1,5 uur in de rij staan om terug te mogen naar de VS is niet heel erg fijn als de zon op je staat te branden... Gelukkig had ik genoeg water, zonnebrandcrème, een zonnebril en een pet bij me.

Op het werk heb ik het nog steeds erg goed naar m'n zin! Eigenlijk ben ik nog geen enkele dag met tegenzin naar het werk gegaan. Dat zegt wel genoeg denk ik. De sfeer is erg open en relaxed, iets wat ik erg waardeer en waarschijnlijk ook nodig heb om beter te presteren. De afgelopen twee maanden was ik de enige 'intern', maar daar gaat later deze maand verandering in komen als er een Spaanse jongen bij ons komt stagelopen. Een prachtige gelegenheid om mijn Spaans meer te oefenen!

Dat wil ik voor die tijd trouwens al gaan doen, want aanstaande vrijdag hoop ik voor een week (12 t/m 18 september) naar Mexico-Stad te gaan! Irma komt daarvandaan en haar familie woont er nog steeds, dus toen ze een paar maanden geleden vroegen of ik mee wilde, heb ik niet lang na hoeven te denken natuurlijk!

Ook de tweede reis voor deze (vakantie)maand staat al gepland. Van 25 t/m 28 september hoop ik met collega Cheryl ex-collega Anitza te gaan bezoeken in Seattle. Ook daar heb ik erg veel zin in! Waarschijnlijk ervaar ik dan weer eens hoe Nederlands weer aanvoelt (met kans op regen). Waarschijnlijk maken we ook een dagje de overstap naar Vancouver in Canada. Hopelijk spotten we daar enkele walvissen en/of orka's (zie http://www.tourismvancouver.com/do/activities-attractions/whale-watching/)!

Ik denk dat ik jullie voor nu wel weer even voldoende leesvoer heb gegeven. In m'n volgende verslag hoop ik over mijn vakantiebelevenissen te kunnen vertellen.

Allemaal een goede week gewenst!

Gerco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerco

Welkom op mijn blog! Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mijn belevenissen in de Verenigde Staten. Ik hoop in de tweede week van maart te vertrekken naar San Diego om daar een jaar te gaan werken als (assistent-)projectmanager en vertaler bij een vertaalbureau. Het betreft geen gewone baan, maar een traineeship. Traineeships zijn bedoeld om kennis en ervaring op te doen binnen je eigen vakgebied. Ik heb een jaar als vertaler gewerkt, maar heb geen ervaring met projectmanagement. Ik zie dit als een mooie kans om mijn talenkennis te vergroten (San Diego ligt namelijk tegen Mexico aan, dus er wordt ook veel Spaans gesproken). Daarnaast staat deze werkervaring bij terugkomst goed op mijn cv. En last but not least is San Diego natuurlijk een erg prettige stad om te wonen dankzij het geweldige weer! :)

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 12223

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 07 April 2015

Traineeship in San Diego!

Landen bezocht: