Voorbereidingen voor de reis - Reisverslag uit Zwartebroek, Nederland van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu Voorbereidingen voor de reis - Reisverslag uit Zwartebroek, Nederland van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen voor de reis

Door: Gerco

Blijf op de hoogte en volg Gerco

06 Maart 2014 | Nederland, Zwartebroek

Beste familieleden, vrienden en kennissen,

Ik ben natuurlijk al een tijdje bezig met alle voorbereidingen. Ik heb gemerkt dat er heel wat papierwerk aan zo'n reis voorafgaat. Dat heeft als voordeel dat je er goed over na kunt denken, want een jaar weg uit Nederland is niet zomaar iets. Ik ben al eens 4,5 maanden naar Spanje geweest voor studie, maar dat is ten eerste een kortere periode en ten tweede een heel stuk dichterbij ;)

Afgelopen woensdag, 5 maart, ben ik afgereisd naar het Amerikaanse consulaat in Amsterdam om mijn visum aan te vragen. Na de security check (net als op het vliegveld) moest ik plaatsnemen in een zaal met nog zo'n 20 andere wachtenden. Na enige tijd had ik m'n gesprek waarover vooraf heel gewichtig werd gedaan, maar uiteindelijk werden mij maar vier vragen gesteld en kon ik weer naar huis. Mij was verteld dat het drie tot vijf dagen kon duren voor ik m'n paspoort met visum terug zou krijgen, maar vandaag kwam de koerier het pakketje al brengen! :)

Nu kan ik dus op zoek naar een vlucht. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik woensdag of donderdag ga vertrekken. Daarover spoedig meer!

Hartelijke groeten,

Gerco

  • 07 Maart 2014 - 09:11

    Hermen:

    Ik denk dat ik je reis naar USA maar ga volgen. Of het via deze blog wordt of in het echt ben ik nog niet over uit. ;-)

  • 07 Maart 2014 - 12:24

    Dominique:

    He Gerco,

    Succes met alle laatste voorbereidingen, leuk om je zo te volgen!

    Groetjes Dominique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerco

Welkom op mijn blog! Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mijn belevenissen in de Verenigde Staten. Ik hoop in de tweede week van maart te vertrekken naar San Diego om daar een jaar te gaan werken als (assistent-)projectmanager en vertaler bij een vertaalbureau. Het betreft geen gewone baan, maar een traineeship. Traineeships zijn bedoeld om kennis en ervaring op te doen binnen je eigen vakgebied. Ik heb een jaar als vertaler gewerkt, maar heb geen ervaring met projectmanagement. Ik zie dit als een mooie kans om mijn talenkennis te vergroten (San Diego ligt namelijk tegen Mexico aan, dus er wordt ook veel Spaans gesproken). Daarnaast staat deze werkervaring bij terugkomst goed op mijn cv. En last but not least is San Diego natuurlijk een erg prettige stad om te wonen dankzij het geweldige weer! :)

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 12235

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 07 April 2015

Traineeship in San Diego!

Landen bezocht: