Rustige periode in San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu Rustige periode in San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu

Rustige periode in San Diego

Blijf op de hoogte en volg Gerco

22 December 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Beste familieleden, vrienden, goede kennissen en andere belangstellenden,

Ja, het staat er echt! Ik heb een vrij rustige periode van bijna twee maanden achter de rug. Ik vermoed dan ook dat dit een niet al te lang verslag zal worden. Voor jullie ook makkelijk, want er is altijd veel te doen, zo net voor de Kerstdagen ;)

Ik hou al sinds m'n aankomst netjes m'n uitgaven per dag bij in een Excelsheet. Daarmee verklap ik ook gelijk hoe ik m'n belevenissen altijd op de dag nauwkeurig kan navertellen, ook al is het soms ruim twee maanden later. Mijn uitgavensheet leert me dat ik sinds m'n vorige verslag van 9 november vier keer een film heb gekeken in de bioscoop, één keer naar een casino ben geweest, één keer naar de kapper ben geweest, één keer naar Carlsbad én een keer naar Oceanside ben geweest en één keer Thanksgiving heb gevierd. Ik zal jullie besparen wat ik verder voor lekkere dingen heb gegeten, anders gaat het te veel over eten ;)

Eén van de redenen voor de niet al te opwindende november- en decembermaand is dat ik het de afgelopen tijd erg druk heb gehad op het werk. Sinds we op kantoor gereduceerd zijn tot een tiental mensen (zie vorig verslag), hebben we het erg druk gekregen. Vaak zat ik tot 19.00 op kantoor en eenmaal op een woensdag ging ik zelfs pas om 21.15 naar huis. Gelukkig is het momenteel allemaal wat beter te behappen, want in deze laatste weken van het jaar zijn veel bedrijven dicht.
Een nadeel van die lange werkdagen is dat ik eigenlijk al geruime tijd niet meer naar de sportschool ben geweest doordeweeks. Als je zo laat thuis bent, heb je weinig zin om gelijk na het eten gelijk weer op de fiets te springen. Maar met gemiddeld vier dagen per week naar het werk fietsen en sporten op zaterdag hoop ik wel ruim onder de 100 kg te blijven ;)
Ook probeer ik wat zuiniger aan te doen en met freelance (vertaal)werk wat bij te verdienen, zodat ik nog wat leuke tripjes kan maken in maart :)

Natuurlijk wil ik jullie niet onthouden hoe mijn eerste Thanksgiving was. 's Morgens hadden we een kerkdienst, waarna we met een aantal mensen naar de familie Van Leuven gingen. Daar speelden Tim en ik eerst Monopoly met hun kinderen, waarna we als mannen de traditionele American Football-wedstrijd gingen bekijken. De teams waren voor mij niet echt interessant (Philadelphia en Dallas), waardoor ik meer genoot van de Muppetshow die de kinderen daarna wilden zien. Eigenlijk was dat voor mij de eerste keer dat ik dit programma zag! Rond 17.30 verscheen het diner op tafel, met uiteraard de verplichte kalkoen. Alles smaakte heerlijk, inclusief de 'pumpkin pie' waar ik aardig gek op ben, en zodoende konden we met een volle buik weer huiswaarts keren.

Twee dagen later, op zaterdag 29 november, heb ik met Ron, Tim en Mike een lange 'hike' gedaan van ruim 11 mijl (ca. 18 km). Het was gelukkig niet heet meer, maar de temperatuur was erg aangenaam. We hebben geen bijzondere dieren, zoals ratelslangen en poema's, gezien. Of ik dat jammer vind, weet ik eigenlijk niet ;)

December is tot nu toe op het gebied van vrije tijd erg rustig geweest. Ik heb, zoals hierboven al vermeld, veel gewerkt, zowel op kantoor als 's avonds thuis. Wel ben ik op 6 december met collega's Gabriela, Peter en Alex naar oud-collega Virginia en haar man geweest in Oceanside, waar we heerlijk hebben gegeten en hebben bijgepraat.

Nu sta ik op het punt naar bed te gaan (het is hier 0.14 op het moment van typen). Nog twee dagen werken en dan heb ik de 24e en 25e vrij. Tweede Kerstdag kennen ze hier niet trouwens. Voor de zogenaamde kerstavond krijgen we gewoon de hele dag vrij. Afgelopen week hebben we onze kerstlunch gehad bij een duur restaurant, de University Club. Uiteraard smaakte het eten goed en hebben we mede door onze meegebrachte cadeaus veel plezier gehad.

Ik wens jullie allemaal fijne Kerstdagen toe en een goede jaarwisseling.
Ergens in januari hoop ik jullie weer een update te geven van het leven hier. Er is nog genoeg te zien en te doen!

Gerco

• 22 December 2014 - 16:53

Peter Van De Bunt:

Beste Gerco,

Heb het idee dat jij je daar heel goed vermaakt, wens jou ook hele fijne Kerstdagen en een heel gezond 2015.

Groeten uit het winterse Terschuur.

11,4 graden.

Groetjes Peter,

• 22 December 2014 - 17:51

Dominique Wind:

He Gerco,

wat leuk om weer te lezen!
    Fijne feestdagen daar en een goed 2015!

Groetjes Dominique

Gerco

Welkom op mijn blog! Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mijn belevenissen in de Verenigde Staten. Ik hoop in de tweede week van maart te vertrekken naar San Diego om daar een jaar te gaan werken als (assistent-)projectmanager en vertaler bij een vertaalbureau. Het betreft geen gewone baan, maar een traineeship. Traineeships zijn bedoeld om kennis en ervaring op te doen binnen je eigen vakgebied. Ik heb een jaar als vertaler gewerkt, maar heb geen ervaring met projectmanagement. Ik zie dit als een mooie kans om mijn talenkennis te vergroten (San Diego ligt namelijk tegen Mexico aan, dus er wordt ook veel Spaans gesproken). Daarnaast staat deze werkervaring bij terugkomst goed op mijn cv. En last but not least is San Diego natuurlijk een erg prettige stad om te wonen dankzij het geweldige weer! :)

Actief sinds 03 Maart 2014