Mijn werkzaamheden & nieuwe belevenissen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu Mijn werkzaamheden & nieuwe belevenissen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu

Mijn werkzaamheden & nieuwe belevenissen

Door: Gerco

Blijf op de hoogte en volg Gerco

30 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Beste lezers,

Het is alweer een behoorlijk tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, maar het kan nog net deze maand. Ik heb een goed en origineel excuus: ik was druk met 'van alles en nog wat'. Dat is iets wat iedereen wel herkent, dus daar hoeven we dan ook niet moeilijk over te doen ;)

De vorige keer heb ik beloofd iets meer over m'n werk te zullen vertellen, dus zet je schrap! De naam van mijn functie is officieel 'Localization Project Coordinator', wat inhoudt dat ik projectmanagers assisteer bij het uitbesteden van vertalingen, redactietaken en DTP (desktop publishing = opmaak van documenten). Meestal werk ik aan Hewlett Packard-projecten, want HP is onze grootste klant. Zo bereken ik de kosten voor HP voor het werk dat wij voor hen doen, ik selecteer de linguïsten en DTP'ers, stel hun PO's op (waarin o.a. de projectnaam en hun verdiensten staan) en bereid de bestanden voor die onze 'vendors' nodig hebben. Nadat zij hun werk hebben gedaan, sla ik alle bestanden op en onderneem ik verdere actie indien nodig. Ik heb erop aangedrongen dat ik naast HP ook wel eens aan de gang wilde met projecten voor andere klanten. Zo mocht ik vorige week beginnen met het creëren van instructievideo's voor duikcursussen van PADI. Na deze video's te hebben gecheckt, heb ik ze bekeken (erg leerzaam!) en in een Excel-document tijdschema's gemaakt waaraan voice-overtalenten zich moeten houden wanneer ze de teksten in hun eigen taal gaan inspreken. Dat zijn tot nu toe zo'n beetje mijn werkzaamheden binnen Local Concept :)

Nu is het tijd om te vertellen wat ik sinds 16 april zoal heb meegemaakt hier. Enkele dagen erna ben ik met m'n gastgezin (zo noem ik ze maar even voor het gemak) naar een honkbalwedstrijd ('baseball game' klinkt toch iets leuker als je het mij vraagt) geweest. De San Diego Padres versloegen rivaal San Francisco Giants met 3-1. Er zijn altijd een paar (2 tot 4) games achter elkaar tegen dezelfde tegenstander, vermoedelijk vooral vanwege de grote afstanden die men moet afleggen.

In de week erna ben ik lid geworden van een sportschool hier in de buurt. Je kunt hier heerlijk eten, maar erg gezond is het meestal niet ;) Daarom is het maar goed dat ik 5 dagen per week 7,5 km naar m'n werk fiets en dezelfde afstand terug. Ik probeer daarnaast ook minimaal 2x per week naar de sportschool te gaan (totale fietsafstand: 6,5 km). Als ik nu ook nog eens heel erg gezond ga eten, zal niemand me meer herkennen als ik terugkom naar Nederland. Dat wil ik jullie (en mezelf) niet aandoen ;)

Op 3 mei was ik jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden. 's Morgens werd ik door Kevin en Katerina Huffmaster getrakteerd op een ontbijt bij het International House of Pancakes. Voor degenen die het niet weten: hier eet men pannenkoeken vooral 's morgens. Overigens smaken ze niet half zo goed als die van m'n moeder ;) 's Middags ben ik met m'n collega's Peter en Kirstin en haar vriend een drankje wezen doen bij Pacific Beach. 's Avonds werd ik door Malcolm en Mike getrakteerd op een behoorlijk grote pizza (zie foto).

Op 10 mei ben ik met vriend en collega Stefano naar Old Town geweest. Dit was in 1769 de eerste Spaanse nederzetting in Californië. In de 19e eeuw kwam San Diego een tijdje in Mexicaanse handen, maar rond 1850 werd het Amerikaans grondgebied. Tegenwoordig vind je er enkele oude huizen, veel souvenirwinkels en restaurants en mensen die oude Mexicaanse folklore proberen te doen herleven. Daarna ben ik met Stefano naar een concert van Armin van Buuren geweest, wat een geweldige beleving was.

Op vrijdagavond 16 mei zijn Stefano en ik naar een bijeenkomst van InterNations geweest. Deze organisatie (die overigens in veel steden te vinden is) heeft als doel het bij elkaar brengen van allerlei nationaliteiten door evenementen te organiseren. Ik heb enkele interessante gesprekken gevoerd en wat leuke mensen leren kennen. Zo zijn we een week later in de buurt van Carmel Valley op bezoek geweest bij twee Braziliaanse dames die we ontmoet hebben op die avond. Samen met enkele vrienden van hen hebben we een gezellig diner gehad.

Afgelopen zaterdag 24 mei was de dag van de Champions League-finale. Voetbal is niet de meest favoriete sport van Amerikanen, maar de CL-finale wordt toch op veel plaatsen wel uitgezonden. Samen met Stefano heb ik deze in een Ierse pub gevolgd en uiteindelijk m'n favoriete team Real Madrid na een spannende slotfase aan het langste eind zien trekken. Vanwege het tijdsverschil met Europa begon de finale hier al om 11.45 en hadden we dus nog een middag en avond te gaan. Afgelopen weekend was ook Memorial Day Weekend, zodat er veel mensen uit andere plaatsen in de stad waren. Zo ontmoette ik na afloop van de wedstrijd een Nederlandse jongen die met zijn collega vanuit Phoenix hierheen was gereden. We hebben gezellig wat biertjes gedronken en lekker Italiaans gegeten, waarna we afscheid hebben genomen.

Dit zijn zo'n beetje mijn belangrijkste belevenissen van de afgelopen zes weken. Komende week moet Stefano helaas vervroegd terug naar Italië, zodat ik met andere mensen leuke dingen moet gaan ondernemen. Maar dat zal best goed komen.

Hartelijke groeten!

Gerco


  • 01 Juni 2014 - 19:31

    Tante Elly:

    Hoi Gerco,

    Leuk om weer wat van je te lezen! Als ik het goed begrijp, voel je je helemaal thuis daar. Fijn.
    Ook deze keer heb ik je nieuwsbrief niet gekregen. Wil je mij alsjeblieft nog een keertje toevoegen?
    Fijne tijd maar weer daar!

    groetjes, ook van (ome) Geurt,

    (tante) Elly

  • 01 Juni 2014 - 21:24

    Zeger:

    Ha die Gerco, goed om te horen dat je het zo leuk hebt. Vanmorgen nog aan je gedacht toen ik langs je huis fietste. Ga je goed,
    Zeger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerco

Welkom op mijn blog! Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mijn belevenissen in de Verenigde Staten. Ik hoop in de tweede week van maart te vertrekken naar San Diego om daar een jaar te gaan werken als (assistent-)projectmanager en vertaler bij een vertaalbureau. Het betreft geen gewone baan, maar een traineeship. Traineeships zijn bedoeld om kennis en ervaring op te doen binnen je eigen vakgebied. Ik heb een jaar als vertaler gewerkt, maar heb geen ervaring met projectmanagement. Ik zie dit als een mooie kans om mijn talenkennis te vergroten (San Diego ligt namelijk tegen Mexico aan, dus er wordt ook veel Spaans gesproken). Daarnaast staat deze werkervaring bij terugkomst goed op mijn cv. En last but not least is San Diego natuurlijk een erg prettige stad om te wonen dankzij het geweldige weer! :)

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 12236

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 07 April 2015

Traineeship in San Diego!

Landen bezocht: