Belevenissen in juni en begin juli - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu Belevenissen in juni en begin juli - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Gerco Wassink - WaarBenJij.nu

Belevenissen in juni en begin juli

Blijf op de hoogte en volg Gerco

13 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Beste familie, vrienden en kennissen,

Tot mijn schrik zag ik dat mijn vorige verslag alweer van eind mei dateert, dus het is hoog tijd om jullie weer eens op de hoogte te brengen van mijn belevenissen hier!

De afgelopen anderhalve maand heb ik natuurlijk weer het nodige meegemaakt. Gelukkig was bijna alles positief. Maar omdat er zo weinig negatiefs te melden is, begin ik daar maar mee. Zoals ik in m'n verslag van 30 mei al schreef, moest Stefano helaas vervroegd terug naar Italië. In het weekend van 30 mei hebben we uitgebreid afscheid van hem genomen. We hadden vrijdagmiddag een Thaise lunch op het werk, 's avonds zijn we bij een erg goed hamburgerrestaurant wezen eten met wat collega's. Op zaterdagmiddag ben ik met hem naar Old Town geweest, waar ik hem een riem cadeau heb gegeven (hij was zelf ook niet de beroerdste wat vrijgevigheid betreft). 's Avonds hebben we met een paar andere vrienden nog heerlijk gegeten en zijn we even de stad in geweest.

Op zaterdag 7 juni ben ik met Malcolm & Irma naar de Del Mar Fair geweest. Dat is een jaarlijks evenement van een maand waar vooral héél veel eten en drinken te verkrijgen is. Misschien klinkt het vreemd, maar ik had daar geen moeite mee. Overigens heb ik niet zoveel gegeten hoor ;) Ook was er een grote kermisafdeling met veel attracties en spelletjes en een paar grote hallen waar de nodige koopwaar werd aangeboden.

De week erop begon het (voor mij) grote feest dat het WK heet! De speeltijden waren voor Nederlandse kijkers over het algemeen niet ideaal, maar hier was het eigenlijk nog onhandiger. De wedstrijden in de poulefase vonden plaats om 9.00, 12.00 en 15.00. Ik vermoedde dat ik niet veel zou kunnen kijken vanwege m'n werk, maar gelukkig was m'n Spaanse manager ook aardig voetbalgek, evenals een paar collega's, dus het kijken/luisteren van wedstrijden was meestal niet zo'n probleem, zo lang het werk maar af kwam. Natuurlijk heb ik erg genoten van de prestaties van Oranje. Een aantal wedstrijden heb ik in een Engelse pub gekeken met toch nog een behoorlijk aantal Nederlanders. Ik ben 3x naar de pub geweest (Spanje, Costa Rica en Argentinië) en elke keer waren er wel zo'n 50 andere oranjefans! Erg gezellig dus!

14 juni was de dag waar ik al sinds mijn komst naar de VS naar uitgekeken had: eindelijk naar Los Angeles! We hebben een kijkje genomen bij het Staples Center, de thuishaven van o.a. de basketbalteams Los Angeles Clippers en Los Angeles Lakers. Helaas konden we niet naar binnen, want aan rondleidingen doen ze niet. Na dit korte bezoek zijn we naar Hollywood gereden. Hier was natuurlijk het nodige te zien, zoals de Walk of Fame (sterren in de stoep), winkels voor de dames en het rariteitenmuseum 'Ripley's Believe it or not'. Er was nog veel meer te zien, maar daar hadden we gewoon de tijd niet voor. Vervolgens zijn we de Hollywood Hills in gereden, zodat we redelijk dichtbij het Hollywood Sign konden komen. Aan een uurtje of 8 in die stad heb je natuurlijk niet genoeg, dus we gaan binnenkort nog een keer om Santa Monica (strand en boulevard) en Malibu te bezoeken.

In de twee weken erna heb ik niet heel veel bijzonders gedaan naast werken, voetbal kijken, uit eten gaan en sporten. Eind juni stond in het teken van nieuwe mensen ontmoeten. Op zaterdagavond 28 juni ben ik in m'n eentje naar een InterNations meeting geweest. Hier komen zo'n 50 mensen uit allerlei landen bij elkaar om gezellig wat te drinken en met anderen kennis te maken. Ik had aan m'n eerste evenement in mei (toen nog met Stefano) goede herinneringen overgehouden en opnieuw was het erg gezellig. Op maandag 30 mei werd ik door Vic Enchelmayer, die ik in maart had ontmoet bij het anti-abortusevenement 'Walk for Life', uitgenodigd voor een barbecue en poolparty. Ook dit was erg gezellig en ik heb er goede contacten aan overgehouden.

Op diezelfde dag hebben we helaas afscheid moeten nemen van mijn Nederlandse collega Kirstin, die haar stageperiode van een jaar erop had zitten. Ik zal haar als collega en als persoon missen, omdat ze altijd zeer behulpzaam was en me met veel dingen geholpen heeft. We zijn met het hele kantoor uit lunchen geweest bij een Chinees Dim Sum restaurant. Afgelopen donderdag ben ik met m'n collega Peter en haar nog een keer uit eten geweest.

Vorige week vrijdag heb ik hier m'n tweede nationale feestdag meegemaakt, namelijk Independence Day, oftewel the 4th of July! Er zijn hier en daar wat markten en evenementen overdag, maar de meeste mensen voeren toch zo weinig mogelijk uit. 's Avonds is er op veel plekken een grote vuurwerkshow (vergelijkbaar met ons oud en nieuw). Ik ben met vrienden in El Cajon wezen kijken en heb de tv-uitzending van de gigantische 'Big Bay Boom' opgenomen. Daar werden zo'n 500.000 mensen verwacht, dus dat was de meeste mensen die ik hier ken, iets te druk. De dag erna ben ik met Malcolm en Mike nogmaals naar de Del Mar Fair geweest (in de hitte). Dit keer hebben we ook van een paar attracties gebruik gemaakt. Voor een impressie, zie enkele foto's bij dit verslag.

Afgelopen dinsdagmiddag en -avond ben ik met een vriendin naar SeaWorld geweest, wat vergelijkbaar is met het Dolfinarium. Haar vader is daar een van de managers, dus we mochten gratis naar binnen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen ;)

Omdat ik met minder leuk nieuws ben begonnen, sluit ik daar ook mee af. Ik denk dat jullie wel genoeg positieve energie uit de rest van m'n verslag hebben gehaald om dit aan te kunnen ;) Afgelopen maandag had ik voor het eerst sinds ik in april m'n fiets begon te gebruiken, een lekke band. Deze heeft de fietsenmaker voor me gerepareerd, omdat ik zelf geen zin heb om voor die enkele (hopelijk enige) keer een reparatiesetje te gaan kopen. Het enige probleem dat ik nu nog moet verhelpen, is dat de (brede) achterband steeds tegen m'n linkerframe aankomt... De fietsenmaker heeft de spaken al uitgebalanceerd, maar er zit nog steeds speling op. Tips (naast een beetje lucht uit m'n band laten lopen) zijn van harte welkom!

Groeten vanuit een elke dag warm (21-27 graden) en zonnig San Diego! Tot de volgende keer!

Gerco

  • 13 Juli 2014 - 12:28

    Ome Geurt:

    Hoi Gerco,

    Leuk weer eens een verslag van jouw belevenissen te lezen.
    Ik was van te voren bang dat je te weinig te eten zou krijgen

  • 15 Juli 2014 - 17:10

    Peter Van De Bunt:

    Hallo Gerco,

    Zo te lezen vermaak jij je daar wel,aan de foto's te zien is de omgeving en het weer daar erg mooi.
    Wat je farad betreft,ik denk dat je de speling niet in de spaken moet zoeken,maar in de as volgens mij moet die afgesteld worden.
    Of een smallere achterband monteren, is alleen de speling niet mee verholpen.
    Doe je nog wat aan sport of is het ritje op de fiets naar je werk genoeg ???
    Tafeltennis is 17-07 2014 dus a.s donderdag afgelopen,gaan we nog ff happen en dan op naar de vakantie.
    Ik zou maar een beetje oefenen daar want ik ben van plan om je kats van de tafel te meppen,weet niet of het lukt maar het plan is er.
    Marieke van Maanen is trouwens ook weer lid geworden,dus toch weer een vrouws persoon erbij.

    Wens je goede en vooral leuke tijd daar,

    Groetjes Peter van de Bunt,

  • 17 Juli 2014 - 00:12

    Ada Van Drie:

    Ha Gerco,

    Schrik niet hoor maar had het al veel eerder willen doen maar hier toch echt een berichtje van je ex-buurvrouwtje. Wat super om je zo te kunnen volgen en als ik je verslagen zo lees red jij het daar wel in
    San Diego!! Eten, uitgaan, fietsen, voetballen kijken en komt er nog wel wat van werken???
    Erg fijn dat je daar zo goed wordt opgevangen en ja gratis ff naar dolfinarium.
    wat een prachtige foto's en erg fijn om te lezen dat je het daar goed naar je zin hebt!!
    Gerco nu ga ik je regelmatig ff berichtje sturen en stuur jij maar een hoop foto's door!
    Bij ons gaat alles ook goed. Nog ff werken met zonnige temperatuurtjes en dan 25 juli met mijn karretje
    naar normandie uuuuh cees is natuurlijk dan de chauffeur.

    Al het goede Gerco en de hartelijke groeten ook namens Cees
    Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerco

Welkom op mijn blog! Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mijn belevenissen in de Verenigde Staten. Ik hoop in de tweede week van maart te vertrekken naar San Diego om daar een jaar te gaan werken als (assistent-)projectmanager en vertaler bij een vertaalbureau. Het betreft geen gewone baan, maar een traineeship. Traineeships zijn bedoeld om kennis en ervaring op te doen binnen je eigen vakgebied. Ik heb een jaar als vertaler gewerkt, maar heb geen ervaring met projectmanagement. Ik zie dit als een mooie kans om mijn talenkennis te vergroten (San Diego ligt namelijk tegen Mexico aan, dus er wordt ook veel Spaans gesproken). Daarnaast staat deze werkervaring bij terugkomst goed op mijn cv. En last but not least is San Diego natuurlijk een erg prettige stad om te wonen dankzij het geweldige weer! :)

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 12237

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 07 April 2015

Traineeship in San Diego!

Landen bezocht: